ترک شربت تریاک

در این مقاله چه میخوانیم؟

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با حامی مشاور تماس بگیر

ترک شربت تریاک یکی از اقدامات مهمی است که افرادی که وابستگی زیادی به آن دارند، همواره در صدد انجام آن هستند. همانطور که می دانید تریاک یکی از مواد مخدر قوی است که باعث ایجاد حالات هیجانی شدید در فرد مصرف کننده می‌شود و استفاده از آن خطرات جدی و عوارض بالایی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

از جمله عوارض جسمانی شربت تریاک افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، بروز مشکلات تنفسی و آسیب های شدید به سیستم عصبی مرکزی است. بر این اساس ترک شربت تریاک به فرد امکان بازیابی سلامتی جسمی و روحی را خواهد داد. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین روش برای ترک شربت تریاک (اپیوم) آشنا کنیم و نشانه های ترک آن و مدت زمان مورد نیاز برای عدم وابستگی به آن را معرفی نماییم.

شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با متخصصین ما در مرکز حامی مشاور، از مشاوره‌ها و روش‌های درمانی موثر در این زمینه بهره‌مند شوید و با شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی، اقدام به ترک شربت اپیوم کنید. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هر سی سی شربت تریاک معادل چند گرم تریاک است؟

متخصصان ترک اعتیاد معتقدند برای ساخت شربت های رایج تریاکی که در میان مصرف کنندگان وجود دارد، به ازای هر سی سی از این شربت، ۱۰۰ میلی گرم تریاک مورد استفاده قرار می گیرد. اما این مقدار ممکن است بر حسب نوع دستور العمل سازنده و نوع ماده مخدر متفاوت باشد.

از آن جایی که میزان غلظت و ترکیب ماده مخدر در شربت‌های تریاک بر اساس نوع تولید و برندهای آن متفاوت است، نمی توان به طور قطع، میزان مشخصی را برای وجود تریاک در هر سی سی از این شربت، تعیین کرد. به همین دلیل، برای کسب اطلاعات دقیق پیرامون نحوه تبدیل حجم شربت تریاک به وزن تریاک، بهتر است از یک مشاور با تجربه استفاده شود تا بر اساس میزان وابستگی فرد به این شربت و درصد دریافت تریاک در هر بار استفاده، بهترین روش ترک انتخاب و اتخاذ شود.

روند سم زدایی شربت اپیوم

سم زدایی شربت اپیوم، یک فرآیند بسیار مهم است که معمولا در جریان ترک اعتیاد به این ماده مخدر مدنظر متخصصان ترک و فرد درگیر، قرار می گیرد. در پاسخ به سوال شربت تریاک چیست می توان گفت شربت تریاک یا همان اپیوم یک مایع مخدر قوی است که تأثیرات شدیدی بر روی سیستم عصبی مرکزی و سرکوب درد و ضعف جسمانی دارد.

پس از مصرف این شربت، بدن به سرعت دارای قدرت کاذبی می شود که اصطلاحا به آن سرخوشی می گویند. پس از چند ساعت از مصرف شربت اپیوم، تاثیرات آن کاهش یافته و نیاز به استفاده مجدد از آن در فرد مشاهده می شود.

یکی از روش‌های رایج برای سم زدایی از شربت اپیوم، کاهش مصرف آن تحت نظارت متخصص ترک در مرکز ترک اعتیاد است. در این روش مشاوران به فرد برنامه‌های مفیدی را که شامل مصرف داروهای جایگزین مانند متادون یا بوپرنورفین است، ارائه می دهند. مصرف درست و به موقع این داروها می‌توانند به فرد کمک کنند تا با موفقیت شربت اپیوم را ترک کرده و از آن رهایی یابد.

بهترین روش برای ترک شربت تریاک (اپیوم)

ترک اپیوم یک اقدام چالش برانگیز برای وابستگان به این مایع است و به همین دلیل بهتر است این اقدام تحت نظارت متخصصان و در یک محیط حمایتی انجام شود. مشاوران ما در حامی مشاور به شما توصیه می کنند در هنگام انتخاب بهترین روش برای ترک شربت اپیوم متناسب با شرایط جسمانی و روحی خود و تحت مراقبت های مشاور با تجربه، پیش روید تا در مدت زمان کوتاه و با تحمل عوارض و درد کمتر، موفق به ترک این شربت شوید.

توجه به برخورداری از مشاوره و پشتیبانی روانشناختی برای مدیریت عواطف و فشارهای ناشی از ترک شربت تریاک و استفاده درست از برخی داروها مانند متادون، بوپرنورفین و نالترکسون می‌توانند در کاهش عوارض ناشی از ترک موثر واقع شوند. همچنین شرکت در جلسات حمایتی گروهی و امکان بحث و تبادل تجربیات با سایر افرادی که این مسیر را طی کرده اند نیز پارامتر موثری در ترک اعتیاد به شربت تریاک است.

نشانه های ترک شربت تریاک

نشانه های ترک شربت تریاک ممکن است در بین افراد با روحیات و میزان بهره مندی از سلامت جسمانی متفاوت باشد. در زیر شما را با رایج ترین علائم ترک اعتیاد شربت تریاک آشنا می کنیم:

  • خستگی و خواب آلودگی
  • تعریق بیش از حد
  • ترمور و رعشه در بدن
  • سردرد و درد عضلانی
  • تهوع و استفراغ
  • نارسایی روده و مشکلات گوارشی
  • افسردگی و اضطراب
  • عدم تمرکز و کاهش عملکرد شناختی
  • تغییرات خلقی و عصبانیت
  • عدم احساس خوشی و لذت
  • شدت بالای میل به مصرف تریاک
  • احساس نیاز مبرم به ماده مخدر
  • اختلالات رفتاری اجتماعی و خانوادگی

ترک شربت تریاک در خانه

روند ترک شربت تریاک در خانه با توجه به شرایط و امکانات هر فرد، متفاوت خواهد بود. مهمترین نکته برای داشتن یک ترک موفق در محیط منزل این است که از مشاوره و پشتیبانی افراد با تجربه و حامی برخوردار بوده و برنامه های موثری در این روند لحاظ شود. گنجاندن فعالیت های سالم مانند ورزش، یوگا، مدیتشین در کنار تغذیه سالم می تواند تاثیرات بسزایی در این نوع از ترک اپیوم داشته باشد.

آیا استفاده از شربت تریاک به منظور ترک سایر مواد مخدر امکان پذیر است؟

استفاده از شربت تریاک به منظور ترک سایر مواد مخدر در برخی موارد امکان‌پذیر خواهد بود. اما باید توجه داشت که این راهکار ممکن است در موارد افراطی، با خطرات و مشکلاتی همراه باشد. تصمیم‌گیری در این مورد باید توسط متخصصان مربوطه و با مشورت دقیق انجام گیرد. تحت نظر پزشک بودن، عدم افراط در مصرف و ترکیب استفاده از شربت تریاک با دیگر داروها در این زمینه می تواند از این خطرات جلوگیری کند.

ترک شربت تریاک چند روز طول می کشد؟

مدت زمانی که برای ترک شربت تریاک لازم است، بستگی به عوامل مختلفی از جمله میزان و مدت زمان مصرف قبلی، شدت وابستگی، سابقه سایر تلاش‌های فرد برای ترک آن و ویژگی‌های جسمی و روحی فرد دارد. برخی افراد ممکن است به چند روز تا نهایتا یک هفته برای ترک نیاز داشته باشند و این در حالی است که برخی دیگر از افراد به ده روز و یا دو هفته زمان برای کنار گذاشتن مصرف این شربت نیاز دارند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با شرایط ترک شربت تریاک و روند انجام آن آشنا کنیم و پیرامون نشانه های ترک آن و نحوه انتخاب بهترین روش ترک اپیوم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی برای ترک تریاک دارید، می توانید با مشاوران امین و با تجربه ما در حامی مشاور تماس حاصل فرمایید و تحت نظر این عزیزان، در مدت زمان کوتاه و با تضمین عدم بازگشت به مصرف، این شربت را ترک کنید. حامی مشاور پایگاه امن و مطمئنی است که شما را در دستیابی به سلامت جسم و روان، حمایت و هدایت می کند.

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با حامی مشاور تماس بگیر

در این مقاله چه میخوانیم؟

شماره های تماس :

برای دریافت مشاوره فرم را تکمیل نمایید

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

آخرین مقالات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مرکز ترک اعتیاد