نـه بـه اعـتـیـاد

تـــرک گـــل را از امـــروز شــروع کــنـیـد.

ما حامی شما هستیم.

سؤال بسیاری از خانواده‌ها و افراد مصرف‌کننده ماری جوانا یا همان ماده مخدر گل این است که ترک ماری جوانا را از کجا باید شروع کرد؟ متأسفانه اعتیاد به ماری جوانا وابستگی ذهنی و فکری دارد؛ لذا خود فرد توانایی شروع و اقدام به ترک این ماده را ندارد، پس باید در فرایند ترک اعتیاد به این مخدر به او کمک کرد و در کنارش ماند.به دلیل اینکه ماری جوانا بیشتر وابستگی روانی ایجاد می‌کند، درمان آن با استفاده از روش‌های روان درمانی مانند روانکاوی اعتیاد میسر خواهد بود. با شناخت راه‌ های ترک ماری جوانا و بالا بردن آگاهی خود در مورد چگونگی و عوارض اعتیاد به این ماده، می توان کمک بسیاری به افراد بیمار کرد.

روش های ترک ماری جوانا

روش‌ های ترک ماری جوانا یا اعتیاد به ماده مخدر گل برای هر کس منحصر به فرد است و به میزان وابستگی شخص به مصرف ماری جوانا یا گل بستگی دارد. راه‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به مصرف گل وجود دارد که پایه اصلی تمامی آن‌ها تأثیر گذاشتن بر فکر و استفاده از روان درمانی است؛ زیرا افرادی که ماری جوانا مصرف می‌کنند وابستگی شدید روانی به آن دارند.

روان درمانی؛ بهترین  روش ترک ماری جوانا

اگر اعتیاد به گل دارید و این سؤال در ذهن شما وجود دارد که چگونه ماری جوانا را ترک کنیم باید گفت که این مواد مانند مواد مخدر وابستگی جسمی ایجاد نمی‌کند. بلکه وابستگی روانی، مشکل اصلی در مصرف‌کنندگان این ماده مخدر به شمار می‌رود. لذا از بین بردن وابستگی روانی به مراتب سخت‌تر و زمان‌برتر نسبت به وابستگی جسمی است.اما نباید نگران باشید، زیرا این کار کاملا امکان‌پذیر است. ترک ماری جوانا به دلیل وابستگی روانی زیادی که ایجاد می‌کند، نیاز به روان‌درمانی زیر نظر متخصصین و مشاوران روانپزشک در کمپ ترک اعتیاد دارد.مصرف ماری جوانا اثرات روانی بسیاری در فرد ایجاد می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زوال شخصیتی، اضطراب و افسردگی، پانیک و احساس ترس، پارانویا و اختلال در قضاوت اشاره کرد.

مصرف ماری جوانا ( ماده مخدر گل) چه عوارضی را به دنبال دارد؟

مصرف روزانه ماری جوانا یا گل مخصوصاً زمانی که به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عوارض بسیاری را برای فرد به دنبال خواهد داشت. این پیامدها در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورد . در ادامه مختصرا به ذکر عوارض مصرف گل اشاره شده است.

تأثیر بر روی عملکرد مغز

مصرف ماری جوانا باعث آسیب به سلول های مغزی می شود، وارد شدن ماری جوانا به خون سبب می شود تا مغز هرگز به حداکثر توانایی خود نرسد.

ایجاد مشکلات تنفسی

کشیدن گل (ماری جوانا) اثرات مخربی را بر روی ریه و عملکرد تنفسی افراد به همراه خواهد داشت.

اختلالات خواب

افرادی که اعتیاد به ماری جوانا دارند بعد از مصرف تمایل زیادی به خوابیدن پیدا می‌کنند؛ ولی زمانی که مدت زیادی از مصرف آن می‌گذرد فرد دچار بی‌خوابی می‌شود.

افزایش ضربان قلب

مصرف اعتیاد به گل ضربان قلب را در یک مدت زمان طولانی پس از مصرف، افزایش می‌دهد که در افراد دارای فشار خون سبب بروز مشکلات جدی می‌شود.

صدمه به عصب چشم

ماری جوانا با افزایش فشار خون، رگ‌های خونی چشم را متورم کرده و موجب پارگی آن‌ها می‌شود. علت قرمزی چشم‌ها پس از مصرف ماری جوانا پارگی رگ‌های خونی چشم است که به عصب بینایی لطمه وارد می‌کند.

ایجاد اختلال در حافظه کوتاه و بلند مدت

استفاده از ماری جوانا حافظه کوتاه مدت افراد را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. به طوری که افراد برخی کارهای روزانه خود را فراموش می‌کنند.

تغییر رفتار

مصرف گل باعث تغییرات بسیاری در رفتار فرد می‌شود. این اثرات روانی در طولانی مدت خود را بیشتر نشان می‌دهد. فرد بعد از مصرف، بسیار سرخوش و خوشحال دیده شده، ولی بعد از گذشت زمان طولانی از مصرف فردی پرخاشگر، مضطرب و بی‌قرار می‌شود.

ترک ماری جوانا چقدر طول می کشد؟

عوامل متعددی در مدت زمان ترک ماری جوانا دخیل هستند؛ این مسئله به عوامل متعددی همچون شرایط جسمی و روحی، مقدار و مدت زمان مصرف و جنسیت فرد مصرف‌کننده بستگی دارد؛ هر فرد بنا به موارد گفته شده به مدت زمان خاصی برای ترک مواد مخدر گل نیاز دارند.

سم زدایی ماری جوانا

اولین مرحله برای ترک هر ماده مخدری از جمله ماری جوانا سم‌زدایی از بدن است. ماری جوانا از ترکیبات زیادی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) است. با مصرف ماری جوانا ماده‌ توهم‌زا THC در بافت‌ها و چربی بدن فرد مصرف‌کننده نفوذ می‌کند و اثرات و عوارضی را بر بدن او بر جای می‌گذارد.
یک تا چند هفته زمان لازم است تا این ترکیبات از بدن فرد مصرف‌کننده و بافت‌های چربی بدن پاک‌سازی شود؛ این عمل زمانی به طور کامل انجام می‌شود که فرد به طور کامل مصرف خود را قطع کرده باشد. مزیتی که سم‌زدایی گل نسبت به مواد مخدر دیگر دارد، این است که علائم سم‌زدایی ماری جوانا مانند اکثر مواد مخدر دیگر شدید نیست. اما زمان تقریبا زیادی را باید منتظر بود تا به طور کامل تمام مواد ماری جوانا از بدن خارج شود. تا زمانی‌که سم‌زدایی کال نشده، نتیجه تست اعتیاد ماری جوانا مثبت خواهد بود.

به مشاوره نیاز دارید؟

ما شبانه روزی در خدمت شما هستیم!

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

معمولا یکی از سوالاتی که افراد در زمان تصمیم و اقدام به ترک می پرسند  این است که برای ترک ماری جوانا چه بخوریم بهتر است. تغذیه سالم تاثیر زیادی بر گذراندن راحت‌تر دوران ترک دارد. خوردن سبزیجات و میوه‌ها را در این دوران در اولویت قرار دهید. همچنین مصرف داروها و ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، کلسیم و منیزیم B کمپلکس، می‌تواند به ترک بهتر ماریجوانا کمک کند.

 بهترین داروی های گیاهی برای ترک گل  چیست؟

استفاده از طب سنتی یکی از روش‌های ترک ماری جوانا به حساب می‌آید. داروهای گیاهی مختلفی وجود دارند که برای ترک ماده مخدر گل می‌توانند مفید واقع شوند. متخصصان طب سنتی یا گیاه‌پزشکان با معرفی گیاهان دارویی بی‌خطر و مفید در بازگشت سلامت فرد در زمان کوتاه‌تر کمک کرده و باعث می‌شوند فرد سختی‌های کمتری در این مسیر تحمل کند. داروهای گیاهی مختلفی برای ترک ماده مخدر گل توسط افراد متخصص طب سنتی توصیه می‌شود:

زنجبیل برای تقویت بدن
نعناع برای اصلاح مشکلات دستگاه گوارش
گل ساعتی برای کنترل خشم
اسطوخودوس برای کنترل اضطراب و استرس
سنبل الطیب برای آرامش ذهن و بهبود کیفیت خواب

 آیا با ریتالین می توان ماری جوانا (گل) را ترک کرد؟

علائم خماری یا ترک ماری جوانا چیست؟

افراد بعد از ترک ماری جوانا با علائم مختلفی روبرو می‌شوند که باید مراقبت زیادی از آن‌ها داشته باشید. البته ترک مواد مخدر گل نسبت به مواد مخدر دیگر علائم خفیف‌تری دارد:

  • تحریک‌پذیری
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی اشتهایی
  • لرزش دست‌ها
  • تمایل به مصرف
  • ماری جوانا
  • بی‌قراری
  • خستگی شدید
  • اختلالات خواب
  • خشم
  • کاهش وزن
  • سردرد
  • اینسومنیا (نوعی از
  • اختلالات خواب)
  • تب و لرز
  • سرفه

 برای اینکه علائم ترک ماری جوانا را کمی تعدیل کرده و حال بهتری را برای خود رقم بزنید، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید:

  • ورزش کردن مداوم
  • گرفتن دوش آب گرم
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد در طی روز
  • کاهش دادن مصرف چربی در غذا
  • کاهش دادن یا قطع مصرف کافئین

آیا ماری جوانا باعث لاغری  می شود؟

افراد بسیاری می‌پرسند که آیا مصرف ماری‌جوانا ما را لاغر می‌کند یا خیر؟ برخی افراد معتقد هستند که کشیدن گل نه تنها باعث می‌شود کمتر غذا خورد، بلکه باعث لاغر شدن فرد نیز می‌شود. استفاده از ماری جوانا ممکن است با کاهش وزن بدن همراه باشد؛ اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از ماری جوانا به صورت مستقیم باعث کاهش وزن می‌شود. لذا به هیچ عنوان از ماری جوانا برای لاغری استفاده نکنید.

فواید ترک ماری جوانا

ترک ماری جوانا فواید زیادی برای افراد به دنبال خواهد داشت. برخی تغییرات مثبت بلافاصله اتفاق می‌افتند در حالی که برخی ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد. ترک گل فواید جسمی و روحی بسیاری دارد:

چگونگی ترک ماریجوانا  در منزل

وابستگی ناشی از مصرف ماری جوانا به تنهایی قابل درمان نیست و نباید در منزل اقدام به ترک اعتیاد ماری جوانا کرد. افرادی که به توصیه دوستان معتاد خود برای ترک ماری جوانا در خانه اقدام می‌کنند نهایتاً با شکست روبرو می‌شوند. در صورتی‌که برای ترک مواد مخدر گل تصمیم قطعی گرفته‌اید ابتدا باید به طور کامل ارتباط با دوستان معتاد خود را قطع کنید. چرا که ارتباط با این افراد و انجام توصیه‌های غلط آن‌ها نه تنها بهبودی شما را به تاخیر می‌اندازد، بلکه زمینه‌ساز لغزش و مصرف دوباره در افراد شود؛ لذا یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌های ترک ماری جوانا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد است. این مراکز با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد و کادری متخصص به شما در امر ترک کمک بسیاری می‌کنند.

به مشاوره نیاز دارید؟

ما شبانه روزی در خدمت شما هستیم!

استفاده از روش های  روان درمانی در ترک ماری جوانا

جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده بالغ بر 90 درصد اقدامات ترک ماری جوانا توسط اعضای خانواده و دوستان فرد مصرف‌کننده آغاز شده است. مصرف ماده مخدر گل (ماری جوانا) برخلاف مواد مخدر، اعتیاد جسمی ندارد؛ اما در مقابل وابستگی شدید روحی و ذهنی در فرد ایجاد می‌کند. اعتیاد ذهنی و روانی ماریجوانا سبب می‌شود تا خود فرد توانایی شروع ترک اعتیاد به ماریجوانا را نداشته باشد. یکی از موثرترین راه های ترک ماری جوانا استفاده از  روش‌های روان درمانی است.

همانطور که گفتیم ترک ماری جوانا به تنهایی قابل درمان نیست و نباید در منزل اقدام به ترک ماری جوانا کرد ،افرادی که به توصیه دوستان معتاد خود برای ترک ماری جوانا در خانه اقدام می‌کنند نهایتاً با شکست روبرو می‌شوند. برای دستیابی به ترک اعتیاد موفق و بدون بازگشت مشاوران ما در حامی مشاور آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند .

  • مصرف ماری جوانا
  • چه عوارضی را به دنبال دارد؟
  • فواید ترک ماری جوانا چیست؟
  • علائم خماری ترک ماری جوانا چیست؟
  • بهترین داروی گیاهی برای ترک گل چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟

همین حالا با حامی مشاور تماس بگیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مرکز ترک اعتیاد